söndag 16 maj 2010

Test: Craft PR Vest

Jag och några andra träningsbloggare har fått i uppdrag att utvärdera Crafts sport- och träningskläder. Vi testar olika plagg varje vecka och denna vecka har vi testat västar och jackor. Vi har testat plaggen utifrån design, funktion och komfort. Förutom att skriva om det i bloggen kommer Craft få en rapport om vad vi tycker efter att testet är slut.

Här har ni mitt favoritplagg från den senaste och pågående testperioden. Craft PR Vest är ett riktigt funktionellt plagg som man kan variera med i alla oändlighet. Som ett vindskyddande plagg över långärmade tröjor, extra skydd över jackan, över underställströjan, över tshirten, över linnet. Ja, det är helt enkelt väder och vind som bestämmer i vilken kombination denna väst platsar bäst.

Detta luftiga och lätta plagg kommer jag använda flitigt på sena sommarkvällsrundor över löpartshirten. Ni vet, när det känns lite för kallt att springa med bara t-shirt men för varmt att dra på sig löparjackan.

Västen har en liten ficka på bröstet och ryggpartiet är av ett nätliknande meshmaterial för bra ventilation och fukttransport. Färgen jag fick är i "Palace", som är en ljusblå färg som bryter av piggt mot det svarta.

På en skala mellan 1-5 ger jag denna en klar 5:a.

Är du på jakt efter en träningsväst kan jag verkligen rekommendera denna modell.

Vill du läsa vad de andra testbloggarna tyckte om västar och jackor? Läs här: Kenth, Sara, Sofia, Karin och Terese.

Nästa vecka fortsätter vi med recensionerna!

Inga kommentarer: