torsdag 6 maj 2010

Test: Craft Cool Brief & Boxer (with mesh)

Jag och några andra träningsbloggare har fått i uppdrag att utvärdera Crafts sport- och träningskläder. Vi testar olika plagg varje vecka och denna vecka har vi testat underkläder. Vi har testat plaggen utifrån design, funktion och komfort. Förutom att skriva om det i bloggen kommer Craft få en rapport om vad vi tycker efter att testet är slut.

Att träna i funktionsunderkläder känns såklart lite lyxigt. För även om man har ett par träningsbyxor, tights eller shorts i funktionsmaterial som andas, så spelar det ju mindre roll om kalsongerna är av bomull och blir blöta under ett svettigt pass.

Tack vare Craftsamarbetet har jag samlat på mig ett gäng kalsonger (i svart och vitt) och trots fleraflera tvättar håller de sig som nya, förutom något par där Craftloggan börjat falla sönder lite.

De transporter bort fukt, sitter riktigt bra, är tighta utan att dra åt, och meshdelarna på sidan luftar antagligen lite extra under träningspassen.

Kalsongerna fungerar minst lika bra till vardags som till träning, men jag har tyvärr märkt att jag ibland kan få lite skavsår på vissa ställen av sömmarna. Speciellt under längre löppass eller om det blir många timmar i cykelsalen. Där får kalsongerna minus. Det som är så konstigt är att de flesta passen slipper jag skavsår, men ibland dyker dom upp.

Jag har bara haft funktionsunderkläder från Craft, så jag har inget annat märke att jämföra med, men en redan mycket bra kalsong kan bli bättre om man ser över sömmarna på insidan. Jag tycker också priset är lite väl högt för ett par träningskalsonger (brukar kosta kring 250 kr paret har jag för mig) och det är nog därför jag bara köpt ett par innan Crafttesten började.

Jag föredrar boxermodellen framför briefmodellen.

På en skala mellan 1-5 ger jag dessa 3,5. Om jag inte hade fått skavsår ibland hade det varit en stark 4:a och hade designen varit lite roligare, med något coolt mönster hade det blivit en 5:a.

Idag testar tjejerna träningsbh:ar för den som är intresserad av det och hos Kenth får ni höra vad han tyckte om kalsongerna. Vill du läsa vad de andra testbloggarna tyckte? Läs här:
Kenth, Sara, Sofia, Karin och Terese.

Nästa vecka fortsätter vi med recensionerna!

Inga kommentarer: