måndag 3 maj 2010

Premiär för nakna underben


Lysande skor mot svart asfalt. Som alltid ser backen plattare ut än vad den är.

Idag skulle jag visst springa Backintervaller. Det hade jag inte gjort om jag skulle springa själv. För jag var rejält trött när jag kom hem efter en arbetsdag, följt av ett annat möte. Kanske inte så mycket i kroppen, mest i ögonen. Men kl 20.00 var det träningsdags, och då var det bara att byta om och ge sig iväg. Solen lyste fortfarande och termometern (enligt gp.se) visade 13 grader. Dags för shortspremiär tyckte jag och letade fram (jag håller på att organisera om i min klädkammare, så allt är hullerombuller) ett par löparshorts från Crafts och snörade på skorna. Idag var det dags för de orangea farorna.

Idag kändes dom lite stumma och hård i sulan på något sätt. Antagligen var det inte skornas fel utan min trötta och tunga kropp som inte gillade dom just idag.

Efter ca 2 km uppvärmning var det dags att springa i backe igen. Denna gång i en kortare och brantare backe. 10 gånger skulle backen klaras av och de första kändes bra, men när det var fyra kvar var allt segt och tungt. Hade jag sprungit själv hade jag skitit i de sista och sprungit hem och surat. Idag gjorde jag inte det.

Så mitt tips är att träna med en träningskompis. Det blir så mycket roligare då. Speciellt de passen som är tuffa både fysiskt, men också psykiskt.

Nä, nu ska det sovas för imorgon blir en dag med över 2,5 timmar fysisk aktivitet. Morgonpromenad, Cykel60 och Bodybalance. Välkommen åter ;)

2 kommentarer:

mikael sa...

Du är alltid välkommen på ett intervallpass i Herkules för att prova på hur det känns.

(mikael från Bohusledslöpningen förra sommaren)

Lånade en bild på bron vid Delsjön av dig. Hoppas det var ok.
Om inte så tar jag bort den.

Ha en bra träningsvecka

Anna sa...

Sådana premiärer gillar vi!