tisdag 18 maj 2010

Cykeluppladdning inför GöteborgsVarvet.

Jag vet inte hur många gånger deltagare under våren bett mig göra ett specialpass inför GöteborgsVarvet och idag var det dags att cykla runt bansträckningen och följa den blå linjen i marken. Av 25 deltagare (jättekul det bara var 5 lediga platser och att ni ville vara med och cykla trots sol och sommarhetta utanför) var det 7 st som skulle springa på lördag.

Eftersom jag haft fullt upp på senaste har jag inte funnit ro att göra det här passet först sent igår kväll. Men trots trötta ögon och några motivationssvackor under mixandet lyckades jag få ihop ett pass i alla fall. Som jag personligen tyckte var riktigt skönt.

Självklart cyklade vi upp för Älvsborgsbron, höll farten på platta Hisingen, upp för Göta Älvbron och fick känna på Avenyn som ibland känns platt och ibland känns som en vägg beroende formen i kroppen.

Av alla positiva kommentarer efteråt tar jag det som att det var ett uppskattat och lite annorlunda inslag.

Nu ska jag göra ett snabbt ärende på stan innan det blir dags att åka hem och städa. Pappa kommer ju på besök då han ska springa på lördag. Och om jag ska vara ärlig kan det se mer städat ut hemma i lägenheten.

2 kommentarer:

linda sa...

Om jag gissar rätt så skulle det inte kunna se mer stökigt ut hos dig. Du har med andra ord en hel massa att göra innan pappsen dyker upp. Glöm för guds skull inte din walk-in closet. Du kommer få stryk för det annars! :P

Anonym sa...

Ta väl hand om din far nu så han gör en bra tid på Varvet!

Länge sedan jag kollade in och ser att du haft besvär med pollen. Halsont pga pollen är inte ovanligt om man tränar hårt. Du kanske behöver tyngre artilleri mot allergin: Gå till din Husdoktor och få utskrivet bättre antipollen-elixir mot eländet.


/Peter S