tisdag 4 maj 2010

Att ladda ut och att ladda in

Jag är så nöjd över mitt val att bara instruera en klass på tisdagar. Tisdagar kändes alltid så stressiga när jag var tvungen att rusa från gymmet för att hinna med vagnen, rusa till andra gymmet och byta om och sen upp i salen. Med andan i halsen tog jag alltid emot deltagarna på det andra gymmet. Nu väljer jag att fokusera på mig själv efter cykelklassen och sträcka ut på den efterföljande Bodybalanceklassen. Det är säkert någon som kommer ihåg att jag bloggat positivt om mina tisdagar som innehöll detta för flera månader sedan.

Idag var det premiär för Activio på min Cykel60 och det var många som ville testa. Kön ringlade sig lång utanför salen, medan jag hjälpte alla att logga in. Några minuter försenade satt vi igång med "Push the limit" som mitt tisdagsteam cyklade för 6:e gången. Jag vet inte om det var för att de cyklat klassen innan (med pulstänk), för hela gänget prickade mina pulszoner oväntat perfekt. Det var jättekul att se och jag hoppas att mina deltagare kommer uppskatta Activio lika mycket som jag gör. Idag blev det rätt teoretiskt om pulsträning under vissa stunder, men jag hoppas att jag inte skrämde iväg mina deltagare som bara är där för att ha kul, röra på sig och må bra. Om någon läser här, tack för grymt deltagande. Hoppas vi ses nästa tisdag också!

Bodybalancen efteråt var superhärlig. Träning med fokus på inre lugn, smidighet och stretch är precis vad jag behöver just nu. Med tanke på det som pågår mellan den 20-23 maj (och alla lååånga arbetsdagar innan), så behöver jag fokusera på att hitta lugn.

Nu ska det sovas. Imorgon har jag inte mindre än fyra möten som ska genomföras, personer som jag måste få tag på och massa annat. Om jag hinner hoppar jag kanske in på en Bodybalance på Exclusive och avslutar kvällen med en lätt och kort löprunda.

1 kommentar:

mikael sa...

Det blir vila 2 dagar per vecka.
I alla fall 1 dag helt med vila :)

Du kör på för fullt också ser jag!

Måste försöka testa spinning puls någon gång på Friskis.

Varför har jag så svårt att komma upp i puls. Det gäller löpningen men framför allt spinningen?