fredag 30 april 2010

Vardagsmotion

Är bra. Det vet väl alla? Men är vardagsmotion roligt? Det är frågan.

Eftersom jag behöver en cykel i eftermiddag lånade jag en enväxlad sak och kämpade mig över Älvsborgsbron och genom Majorna tills jag kom fram till jobbet ca 20 min senare. Rätt smidigt egentligen. Och rätt skönt när jag väl var framme. Och om jag ska vara ärlig så var pulsen på en ansträngande nivå hela tiden, vilket resulterade i en del svett. Tur att jag förutspådde detta scenario och cyklade i en funktionströja från Craft och hade ombytet på pakethållaren.
Jag borde kanske investera i en cykel? Den ska ha grym kvalitet, många växlar, vara snygg och sportig, vara lätt och framför allt BILLIG. Var hittar jag denna cykel?

8 kommentarer:

Träningsglädje sa...

ica maxi. inte så bra kvalle dock men skit samma, den lär ju bli stulen ändå

(haha coolt, bokstavskombinationen jag måste fylla i för att posta detta är "riverse", typ som universe...)

Tove sa...

Jag köpte min på Sportson, typ "deras" märke Apollo. Jag tar mig över Götaälvbron på den så du borde ta dig över Älvsborgbron med en Apollo.

Klart du ska köpa cykel.

Martina sa...

Jag cyklar till och från jobbet varje dag. Mycket smidigt(om än väldigt svettigt)Billig cykel borde du kunna få tag i på blocket!?

Svea sa...

Härligt Emil.
Du ha väl hjälm?!
Har precis kommit igång med vardagscyklingen själv. Inte så lattjo att sätta sig på cykeln 05:50am men vad gör man inte för "lite vardagsmotion"..?

J sa...

Köp en billig!

Anders sa...

Släng ett öga eller två på Nishiki, och deras city-bikes, eller varför inte en CycloCross, lite "allroundracer" typ.

Det är en djungel du ger dig in i... Men sätt en budget, och utgå därifrån. :-)

Sofie RW sa...

Allvarligt tycker jag att vavrdagsmotion är skittråkigt. Men an cykel kan ju alltid användas i träningssyfte, och då är det ju en "need" pryl. Kanske du kan kika efter förra årets modell på någon cykelaffär; de brukar vara ordentligt nedsatta i pris.

soffan sa...

Jag köpte min när jag bodde i Malmö. Då var "icke stöldbegärlig" prio ett. I Lund är folk inte lika snikna :). Lycka till med vardagsmotionen ;).