torsdag 22 april 2010

Test: Craft Zip pullover m. Bodymapping

Jag och några andra träningsbloggare har fått i uppdrag att utvärdera Crafts sport- och träningskläder. Vi testar olika plagg varje vecka och denna vecka har vi testat tröjor. Vi har testat plaggen utifrån design, funktion och komfort. Förutom att skriva om det i bloggen kommer Craft få en rapport om vad vi tycker efter att testet är slut

Craft Zip pullover m. Bodymapping är en så kallad layer 2-tröja. Och det är precis vad jag har använt den som
under några löppass. Det är en skön och följsam tröja som lämpar sig bra under tex Craft PR Vest. Denna kombination är en favorit nu under våren. Jag har inte använt någon layer 1-tröja eller liknande under, då det inte har varit speciellt kallt när jag sprungit. Kombinationen pullover och väst har fungerat riktigt bra hittills och när det blir lite varmare ute lämnar jag västen hemma och springer bara i pullovern. Det jag gillar med Crafts löparkläder är att det går att kombinera på ett så smart sätt efter väder och vind. Jag fick en svart tröja, med svarta sömmar och det är något jag gillar. Designen sticker med andra ord inte ut, men som jag skrivit tidigare gillar jag svarta träningskläder. Tillsammans med Craft PR Vest gör den sig bra, tycker jag. Söker du en relativt tunn, men samtidigt rejäl löpartröja kan jag rekommendera Craft Zip pullover m. Bodymapping.

Vill du läsa vad de andra testbloggarna tyckte? Läs här:
Kenth, Sara, Sofia, Karin och Terese.

Nästa vecka fortsätter vi med recensionerna
!

Inga kommentarer: