torsdag 8 april 2010

River springer med en löpgrupp

Jag blev inte ensam. Det kom drygt 20 löpsugna människor. Passets tema var "tips på intervaller" och jag körde en serie med dom, så att de fick testa på lite längre, lite kortare, med stående vila och med aktiv vila. Förutom att coacha från sidan, sprang jag med då och då för att peppa lite extra och meddela tempo. På frågan om hur många som skulle springa GöteborgsVarvet, räckte alla upp en hand. Coolt!! Flera lämnade lite positiva kommentarer innan de gick hemåt, och just nu önskar jag att jag även hade nästa veckas pass. Förutom lite ömma hälar och fotsulor var min egen känsla bra de gånger jag sprang en intervall. Nu hem och ladda om. Imorgon väntar morgonklass och sedan slutspurt på jobbet innan helg. Helg igen? Inte mig emot. Då ska jag springa!!!

Följ Emil direkt i din mobiltelefon

Inga kommentarer: