tisdag 20 april 2010

Risk för att andas in vulkanaska

Martina och jag innan våra klasser. Martina skulle köra BBC-passet och jag skulle in och köra Forza på Mix-it-passet. Bild lånad från Åsa.

"Hoppas att det blir fler gästklasser i Stockholm för Emils del. Det var den absolut mest energi fyllda klassen under helgen."

Det skriver Åsa i sin inspirerande träningsblogg. Jag hoppas också att det blir fler gästklasser i Stockholm och tackar samtidigt ödmjukast för alla positiva recensioner efter klassen. Men alla kan ju inte ha gillat klassen? Hallå -Ta ner mig på jorden. Annars finns det risk att mina lungor fylls med vulkanaska.
Efter den här helgen och efter dagens IndoorWalkingklass vet jag att jag verkligen vill satsa på det här. Jag vill ständigt utvecklas och bli bättre. För att kunna inspirera andra. Det är ingen tvekan om saken. Idag berättade jag att det var mitt sista tisdagspass och efteråt kom en kvinna fram och tackade för klassen, samtidigt som resten av hennes ord gjorde att det var ett av de största ögonblicken i min instruktörskarriär. När jag gick ner för trappen till instruktörsrummet funderade jag på om det var rätt beslut att byta bort just den klassen, men i slutändan måste jag lyssna till mig själv. Jag klarar inte av att köra 5 fasta klasser och samtidigt jobba heltid. En dröm vore ju att tjäna så bra på det här att jag kunde gå ner i arbetstid i framtiden. Snart rullar mitt företag iaf, och det är iaf en början. På något. Vad? Det vet jag inte.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag blir sååå glad för din skull när jag läser alla fina ord om dina klasser! Sträck på dig, skit i askan! :)
Hoppas på en Göteborgstripp någon gång i år, så då får jag kanske se om alla superltiv stämmer... ;)
Kram

Suzan sa...

Jag är en av dom som INTE tänker plocka ner dig på jorden.

Jag har sååå svårt för spinning och tyckte mycket mycket MYCKET om din klass!
Tack! :)

Malin sa...

Jag är ledsen, jag kan tyvärr inte heller ta ner dig på jorden, sorry.
Tyckte det var jättebra!! Kändes så tungt i början efter tre pass gjorda och mina tankar var på väg nånstans åt hållet "fy sjutton vad jobbigt, vad trött jag är, orkar inte ta i", men det höll inte i länge. Kämpade på så svetten sprutade. Fick massor med energi. Tack!

frida sa...

Jag förstår hur du tänker, lite feedback vill man ha, något att jobba med, att sträva framåt mot. Men nej du verkar har gjort ett sånt grymt jobb så jag är lite bitter att jag inte fick uppleva det :). Men när jag är i Gbg så gästar jag dig såklart! Ett pass som börjar med C Kalla kan bara bli grymt!