onsdag 7 april 2010

Måste du också försvara sig för att du tränar?

En anledning till att jag gillar att vara instruktör är att jag har deltagare som Tove. Deltagar som gillar att träna. På riktigt.

Hon skriver ett grymt bra inlägg i sin blogg om hur hon får försvara sig för att hon tränar. För att hon är hälsosam. För att hon gör det hon gillar. För att hon investerar i sin kropp.

Jag förstår hennes frustration. Jag har själv kompisar som ibland nämnt att jag tränar för mycket och vissa av mina gamla kollegor blev visst störd av att jag sprang till jobbet då och då. "Määähhh, är du född att ge folk dåligt samvete!?", kunde jag ibland få höra när jag transportlöpte till jobbet.

Jag tänker inte dra massa argument till varför jag tränar. Det tror jag de flesta förstår. Men annars finns det massa bra argument till varför man tränar i Toves inlägg, om någon är osäker alltså.

Min familj uppe i Norrland, som följer min blogg har varit på mig flera gånger och sagt att jag måste göra annat än bara träna hela tiden. Oops, min blogg är visst en så kallad nischad blogg där jag i stort sett bara skriver om träning.

Nä, nu ska jag planera morgondagens löppass som jag ska vara löpledare för. Start kl 18.00 med utgångspunkt från Sportlife Örgryte. (Att jobba med träning är faktiskt ett jävligt bra argument till varför man tränar. Haha!)

3 kommentarer:

Tove sa...

Tack!

Bruschaaan! sa...

du ska göra va du känner för, så länge det e hälsosamt om du inte far illa - go for it! :)

Jennie sa...

Jag kan bara hålla med, får ofta oxå försvara träningen

Två bra bloggar :)