måndag 19 april 2010

Måndagar går alltid i 136 rpm

Återigen småsprang jag från jobbet med en känsla att jag borde ha stannat en timme till. Men idag gick det inte. RPM på Sportlife City Domkyrkan stog på schemat och det var med andan i halsen som jag kom till anläggningen 10 min innan starten. Hela gänget var nästan samlat utanför dörren, så jag öppnade och sprang iväg och bytte om. Egentligen gillar jag inte att göra så, för jag vill vara i salen och ta emot deltagarna, samt hjälpa dem som vill ha hjälp. Men idag fick det bli lite nonchalant jäktigt sådär, utan att det var meningen såklart. Tiden gick bara så fort. Eller så var det spårvagnen som körde för sakta. Eller så var det jag som satt på kontoret för länge.

RPM46 börjar sätta sig i ryggmärgen förutom stretchen. Att stretcha till musik har jag absolut inge problem med, men den här stretchen får jag inte till. Blir alltid blackout och jag gör något eget av det. Så till nästa RPMklass är det jag som ska studera videon och repetera repetera och repetera. Perfektionist javisst.

Idag var teamet så gott som fullt, sånär som på en liten plats. Fast den platsen hade ändå ingen sadel, så jag antar att den var bortplockad från bokningen. Av ngn anledning (jag vet vilka!) så går RPM alltid så ruskigt snabbt. Jag blir själv alltid så förvånad när låt 6 är klart och det är dags för låt 7, som är den sista jobbiga låten. Själv körde jag hårt, men med en enorm träningsvärk i ryggen/skulderbladen (Heja Mix-it-passet!) och trötta ben, så var det inte heelt lätt att få upp det där som kallas puls.

Jag såg pulsen, jag kände pulsen och jag hörde pulsen.

Imorgon blir det att jobba tidigt (borde sova, helst nu!) följt av dubbla klasser. Faktiskt sista gången som jag kör IndoorWalking60 som fast klass. Från och med nästa vecka kommer en kollega till mig ta över den klassen, för jag känner att jag inte hinner med så många klasser som jag har just nu. Avslutar med konventklassen Norrlands Guld. Känns som en bra avslutning. Gänget som kört för mig har varit enormt troget och ska ha cred som genomfört Sportlifes enda IndoorWalkingklass i 60-minutersformat på ett så bra sätt.

Nu är det godnatt här i Rivers ostädade våning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men bra att du inte lämnar över dina måndags och tisdags pass på City! Alltid kul cykling där då!
(Borde man kanske säga efter passet för att peppa men hur som helst, går ofta på dessa pass och tycker de är super!)

River sa...

Anonym - Hej, nä på dom passen stannar jag kvar på tillsvidare :) Vad roligt att du tycker att det är kul cykling. Det tycker jag också. Du behöver absolut inte säga något efter passet om du inte vill. Jag står inte där för att höra komplimanger varje gång. Att rösta med fötterna duger långt för mig. :) Vi ses på något pass då :P