torsdag 29 april 2010

Löpning i backe

Ikväll har det sprungits upp för en backe. 6 gånger. Och det blev bara jobbigare och jobbigare för varje gång. Men det var roligt och peppande att träna med sällskap. Ett kort pass, som var avklarat på ca 40 minuter, men som däremot innehöll kvalité iform av löpskolning och backintervallerna.

Vill du bli stark i ditt löpsteg - spring i backar! Det är grym "styrketräning" för löpare.

Nu ska det sovas här för imorgon ska det vardagsmotioners till jobbet. Jepp, ni läste rätt. Vid 07.00 är det jag som ska bråka mig upp för Älvsborgsbron med en lånad cykel och förhoppningsvis få njuta av en sol som värmer. Regn och annat skit vill jag helst slippa. Jag ska cykla för att jag behöver den imorgon i jobbet. Eventuellt dyker det upp ett kort inlägg om vad jag ska göra med cykeln imorgon.

Godnatt!

2 kommentarer:

Grannen sa...

Men hey, du lyckades ju springa snabbast den sista vändan.. well done! Nästa gång tar vi den andra backen! :)

River sa...

Ja, men det var kanske för att ngn hetsade så mycket! haha. Nästa vecka kör vi ännu hårdare uppför!