måndag 26 april 2010

Haiku Sushi Lounge

Det finns sushi. Och så finns det sushi. En sushifavorit hos mig är Supersushi i Göteborg. Det går snabbt och är billigt, det smakar bra och bitarna är stora så man blir mätt och belåten. Det sistnämnda brukar jag uppleva som ett litet problem när det gäller sushimåltider. Är bitarna för små blir jag inte mätt på en sushilunch. Det är inte speciellt trevligt att sitta och äta på Supersushi, men det är det däremot på lyxiga Haiku Sushi Lounge på Drottninggatan 30, som jag och några vänner åt på under påskhelgen. Här snackar vi sushikonst av höga mått. Smakerna var fantastiska, det var snyggt upplagt med det lilla extra och lokalerna var stilrena. Negativt är kanske att det kostar en del, men jag tycker att det var värt de 135 kr jag betalade för 10-bitar. Värt ett besök om du bor/eller är på besök i Göteborg!

Inga kommentarer: