lördag 24 april 2010

Göteborgsvarvet - Far och son tradition

Pappa påväg till nummerlappsutdelningen, GöteborgsVarvet 2009

Jag har sprungit tre GöteborgsVarv. 2007, 2008 och 2009. Det har pappa också och han ska även springa i år, men i år får han ladda upp själv. Får lite rapporter då och då hur träningen går där uppe i norrland, men tidigare år har det varit flitigare uppdateringar. 2007 var jag nöjd med min prestation. Jag tog mig runt lite snabbare än jag hade planerat. 2008 gick det så fantastiskt bra och jag kan fortfarande känna min stolthet när jag sprang över mållinjen och samtidigt insåg att min tid skulle sluta kring 1:38. 2009 vill jag bara glömma. Det var inte alls min dag och jag gjorde mitt sämsta GöteborgsVarvs. Fram till 5 km gick det snabbare än 2008, men sedan tappade jag och tappade. Vid 10 km gav jag mentalt upp och slog av på takten ett par km senare. Resten var bara en lång pina. Det kändes som att alla sprang om mig när jag lunkade uppför Avenyn. Nästa gång jag står på startlinjnen ska jag tänka på loppet jag gjorde 2008. Jag ska tänka positivt. Och förhoppningsvis står farsan på samma startlinje.

2 kommentarer:

Anki sa...

Göteborgsvarvet vill jag verkligen springa.. Måste nog satsa på det nästa år.. Synd att det är på asfalt bara..:)

Hoppas du får en fin fortsättning på helgen!

River sa...

Anki - Tycker helt klart att du ska satsa på det nästa år. Nu är jag ju vääldigt partisk, men det är ett fint lopp att springa genom Göteborg, och det händer mycket roligt runt omkring :)

Tack, detsamma du!