söndag 14 mars 2010

Vilken låt tränar du allra helst till just nu?

Nu alla läsare förstår ni att NI måste hjälpa mig. Jag har fler pass att göra än vad jag har musik som passar. Det är ett rätt stort problem att göra pass då, så därför vänder jag mig till er.

Skriv ner några av dina favoritlåtar som du gillar att träna till.

NI är många som läser här och alla har garanterat någon låt som får dig att ta i lite extra, som gör dig peppad i uppvärmningen eller som får dig att slappna av i nedvarvningen. (Gillar du inte att träna fungerar favoritpartylåten minst lika bra!)

Jag börjar blogga igen när jag har en lista på 50 st låtar (som jag tänker publicera här när tipsen börjar rulla in - så ni också får ta del av alla grymma låttips! Jag tror på Win-Win!). Får jag inte ihop 50 st låtar till vår låtlista förblir denna bloggen tyst.

Tack på förhand ;)

LÅTLISTA (uppdateras löpande)

1. Darius & Finlay - Destination
2. Muse - Uprising
3. Paffendorf - Where are you
4. Kato - Turn the lights off
5. Pink - Funhouse digital dog remix
6. Yanoo -Brighter day
7. Depeche Mode - Personal Jesus
8. David Guetta - "vad som helst"
9. Kent - FF
10. Muse - Bliss
11. Drowning Pool- Bodies
12. Evanescence - Going Under
13. Flera Gossip-låtar
14. Flera Korn-låtar
15. Slipknot - Duality
16. Lady gaga - Bad Romance
17. Rihanna - G4L och Wait your turn
18. Limp Bizkit - Break Stuff
19. Sixx A.M - Life is beautiful
20. Volbeat - Mary Ann's Place
21. Queen - Don't stop me now
22. Iron Maiden - Run to the hills
23. Metallica - Thunderstruck
24. Eminem - Lose Yourself
25. Jay-Z feat. Rhianna - Run This Town
26. Chemical Brothers - Leave Home
27. Rage Against the Machine - Renegades of Funk
28. Beastie Boys - Sabotage
29. Kanye West - Jesus Walks
30. Comeback Kid - Wake the Dead
31. 50 Cent - In da Club
32. Jay-Z - 99 Problems
33. Yazoo - Don't go
34. Yazoo - Situation (US 12" mix)
35. Kool and the gang - Victory
36. Kool and the gang - Fresh
37. Sunrise avenue - Fairytale gone bad
38. Vanilla Ice vs- Paula Abdul - Ice ice baby vs Straight up (DJ Hero)
39. Busta Rhymes - I'll hurt you
40. Kardinal Offishall - Burnt
41. Beenie man - Gimme gimme
42. Michael Jackson - Don't stop til' you get enough
43. Michael Jackson - Blood on the dancefloor
44. Right Said Fred - Stand up (for the champions)
45. Michael Jackson - Beat It
46. Fallout Boy - This Aint A Scene
47. MB20 - How Far We´ve Come (Fast det vet ju du redan, haha)
48. Hans Zimmer - Barbossa (Från Pirates)
49. Rihanna - Russian Roulette (Steamweaver mixshow)
50. Estelle w/ Kardinal Offishall - Freak
51. Nadia Ali w/ Schiller - "Try"
52. Nadia Ali - "Fine Print"
53. Lady GaGa w/ Beyoncé - "Telephone"
54. The Black Eyed Peas - "The E.N.D." (hela skivan!)
55. Wynter Gordon - "Dirty Talk"
56. Therese - vad som helst!
57. Fragma - vad som helst!
58. Sabrina Washington - "OMG"
59. Nicole Scherzinger & Pitbull - "Hotel Room Service"
60. iiO - vad som helst!
61. Lindsay Lohan - "Bossy" (Josh Harris Radio Edit)
62. Kate Ryan - vad som helst!
63. Girls Aloud - vad som helst!
64. Annie - vad som helst!
65. Britney Spears - "Circus"
66. Britney Spears - "Mannequin"
67. Alesha Dixon - vad som helst!
68. Lady Gaga - Teeth
69. Haddaway - Baby dont hurt me
70. Monster Magnet - Space Lord
71. Whizzkids feat. Inusa Dawuda - Roumors (Digi digi)
72. Whizzkids - Rub a Dub girl
73. Nickelback- Burn it to the ground
74. Pain - End of the line
75. Benny Benassi - Come fly away (soha & Adam K remix)
76. The Attic - The Destiny

77. The Attic - Petite Difference m.m
78. The Baseballs
79. Inna - Hot (Cahill Club mix)
80. Freemasons ft Hazel Fernandez - If
81. Outsiders ft Amanda Wilson - Keep this fire burning (freemasons radio edit)
82. An-Yo - Candy shop
83. Beyonce - Sweet Dreams (Groove Police radio mix)

84. Mary J Blige - I am (moto blanco club mix)
85. Jennifer Lopez - Do it well (moto blanco radio edit)
86. Richi M - So many things (Finns massa mer bra med just Richi M)

87. Kylie Minogue - Love at first sight (kid creme vocal dub)
88. Darius & Finley - Do it all night
89. Sied Van Riel - Rush
90. Dj Tatana - Spring Breeze (asot 2008 mix Martin Roth summerstyle remix)
91. Seal - The right life
92. Seal - Amazing (thin white duke edit)

93. Donkeyboys - Ambitions (diskjokkes remix)
94. Keri Hilson - I like (Manhattan Clique remix)
95. Basia Bulat - Run

WOW hittills 95 låtar. Imponerande, tack! Bloggen lever vidare...



19 kommentarer:

Kattis sa...

Destination med Darius & Finlay

Uprising med Muse

Where are you med Paffendorf

Anonym sa...

Kato med turn the lights off
Pink - Funhouse digital dog remix
Muse - Uprising
Yanoo -Brighter day

Tove sa...

Depeche Mode - Personal Jesus
David Guetta - vad som helst
Kent - FF
å så gillar jag "tåglåten" du hade på förra passet :)

Nene - volley & träning sa...

Oj oj, har många :P mest metal och rock. vet inte om de passar speciellt bra till att peppa andra, men mig peppar de iaf :P
Muse - Bliss
Drowning Pool- Bodies
Evanescence - Going Under
Flera Gossip-låtar
Flera Korn-låtar
Slipknot - Duality
Lady gaga - Bad Romance
Rihanna - G4L och Wait your turn
Limp Bizkit - Break Stuff
Sixx A.M - Life is beautiful
Volbeat - Mary Ann's Place

Kanske någon passar lite iaf ;)

Emma sa...

Don't stop me now med queen och run to the hills med iron maiden

Jennie sa...

Thunderstruck med Metallica

RuggigHund sa...

Intressant det här med träningsmusik. Mycket av det jag lyssnar på när jag tränar är sånt som jag antagligen aldrig skulle lyssna på annat än just när jag tränar men just under träningen så är det låtar som ger energi..

Eminem - Lose Yourself
Jay-Z feat. Rhianna - Run This Town
Chemical Brothers - Leave Home
Rage Against the Machine - Renegades of Funk
Beastie Boys - Sabotage
Kanye West - Jesus Walks
Comeback Kid - Wake the Dead
50 Cent - In da Club
Jay-Z - 99 Problems

Här är min spotify-lista som jag brukar köra när jag tränar:
http://open.spotify.com/user/xstealx/playlist/1zq3uikj6KmZrJmJcJeY5n

Fummelfot sa...

Sedärja, ren utpressning? :P

Yazoo - Don't go
Yazoo - Situation (US 12" mix)
Kool and the gang - Victory
Kool and the gang - Fresh
Sunrise avenue - Fairytale gone bad
Vanilla Ice vs- Paula Abdul - Ice ice baby vs Straight up (mix från DJ Hero)
Busta Rhymes - I'll hurt you
Kardinal Offishall - Burnt
Beenie man - Gimme gimme
Michael Jackson - Don't stop til' you get enough
Michael Jackson - Blood on the dancefloor
Right Said Fred - Stand up (for the champions)

En salig bladning. Och om någon låt kommer på ett pass, let me know för då vill jag vara med! :)

Jenny sa...

Michael Jackson - Beat It
Fallout Boy - This Aint A Scene
MB20 - How Far We´ve Come (Fast det vet ju du redan, haha)
Hans Zimmer - Barbossa (Från Pirates)
Rihanna - Russian Roulette (Steamweaver mixshow)

Och DU! Som tack vill jag ha reda på vilken låt du skrev om för ngåra veckor sedan, att det var den bästa låten på länge som du hade som finallåt tror jag... :)

Kram

Mr. Muzak sa...

ETT MÅSTE: Estelle w/ Kardinal Offishall - Freak!!! (den är given)

Nadia Ali w/ Schiller - "Try"
Nadia Ali - "Fine Print"
Lady GaGa w/ Beyoncé - "Telephone"
The Black Eyed Peas - "The E.N.D." (hela skivan!)
Wynter Gordon - "Dirty Talk"
Therese - vad som helst!
Fragma - vad som helst!
Sabrina Washington - "OMG"
Nicole Scherzinger & Pitbull - "Hotel Room Service"
iiO - vad som helst!
Lindsay Lohan - "Bossy" (Josh Harris Radio Edit)
Kate Ryan - vad som helst!
Girls Aloud - vad som helst!
Annie - vad som helst!
Britney Spears - "Circus"
Britney Spears - "Mannequin"
Alesha Dixon - vad som helst!

Emliscious sa...

TEETH med LADYGAGA! underbar!!!

Sofy sa...

Om du lovar att förändra min länk till uppochhoppa så kanske jag ger dig en låt... Kram S

Anonym sa...

Som du vet tränar inte jag.Men om jag hade gjort det hade jag gärna lyssnat på Haddaway-Baby dont hurt me.Lady Gaga-Bad romance.Kram mamma.

Den sista bloggaren sa...

På den här låten slog jag personligt pulsrekord: http://www.youtube.com/watch?v=d6iPi2aauu0

"Space Lord" med Monster Magnet. Astung uppförsbacke.

mattias sa...

Här är några fler tips: http://movingmusic.se/?p=32

Carina sa...

Hej!
Finns så himla mycket bra musik som lämpar sig just till spinning. Är själv instruktör i detta och ska skriva ner några av mina favoriter på cykeln. Oftast ändrar jag låtens bpm, så den passar till det upplägget jag tänkt.

* Whizzkids feat. Inusa Dawuda - Roumors (Digi digi)
* Whizzkids - Rub a Dub girl
* Nickelback- Burn it to the ground
* Pain - End of the line
* Benny Benassi - Come fly away (soha & Adam K remix)
* The Attic - The Destiny
* The Attic - Petite Difference m.m
* The Baseballs
* Inna - Hot (Cahill Club mix)
* Freemasons ft Hazel Fernandez - If
* Outsiders ft Amanda Wilson - Keep this fire burning (freemasons radio edit)
* An-Yo - Candy shop
* Beyonce - Sweet Dreams (Groove Police radio mix)
* Mary J Blige - I am (moto blanco club mix)
* Jennifer Lopez - Do it well (moto blanco radio edit)
* Richi M - So many things (Finns massa mer bra med just Richi M)
* Kylie Minogue - Love at first sight (kid creme vocal dub)
* Darius & Finley - Do it all night
* Sied Van Riel - Rush
* Dj Tatana - Spring Breeze (asot 2008 mix Martin Roth summerstyle remix)
* Seal - The right life
* Seal - Amazing (thin white duke edit)

Så.. det var några ur mitt register.

/Carina

Jennie sa...

The final countdown,
2 minutes to midnight
can i play with madness
run to the hills

är några låter som jag gillar att träna till :)

Petra sa...

*Maria - Scooter när man tror man inte orkar springa ett steg till :)
*Eye of the tiger - Eminem & Shaggy
*Eye of the tiger - DMX & Ice Cube

Jennie sa...

Bra med tips härifrån! Några favvosar från mej:
Roger Sanchez-Turn to turn on the music
Bodyrockers- I like the way
Boomfunk MC´s-Freestyler

//Jennie