onsdag 17 mars 2010

Trött innan träningen

Om 25 minuter ska jag möta upp min "granne" aka Liz för att springa ett intervallpass. Hon ska nämligen springa snabbt på söndag och behöver få upp lite fart i benen. Kondition och pannben, det har hon. På lördag den 22/5 ska hon vara i bra form och slå sitt mål, det ska jag se till i egenskap av coach. Mål ska slås!

Själv känner jag mig trött i kroppen redan innan jag tagit på mig löparkläderna. Det bådar ju gott. Jag har också ställt in morgondagens träning med kollegorna i hallen för att få sova lite extra inför en låång arbetsdag, fast jag ska på ett möte kl 07.30, så så mycket sovmorgon blev det ju inte ändå.

Varför sitter jag här och tror att adepten kommer springa ifrån mig? Det är faktiskt rätt vanligt. Tränaren står ju oftast på sidan om. Men idag ska tränaren försöka hänga på så länge det går.

Inga kommentarer: