fredag 5 mars 2010

RPM46


Nya musiken, ny dvd, nya röda (!) nikeshorts och en ny nikefunktionströja.

Det är alltid spännande med kvartalsutbildningarna och de nya releaserna. Innan vi cyklade igenom RPM46 hade vi en liten workshop där vi ställde frågor om RPM till varandra och fick tekniken bedömd. Rätt kul.

Vad tyckte jag då om RPM46?

För att hålla mig kort kan jag säga att jag gillar 46an betydligt mer än 45an, som aldrig blev någon favorit hos mig. Roligare låtar att jobba med både när det gäller text och beat. Och ni som går på mina pass vet nog att jag hellre har en remixad clublåt än hårdrock, så det känns skönt att 7an från 45an är utbytt mot motsatsen. Rätt mycket covers i denna release och det hör man, men jag har inget emot covers. Och de flesta av versionerna passar bättre att cykla till än originalen.

Favoritlåtar efter ett cykelpass är: 2,3,5 och 7.

Den 22/3 kl 17.30 är det release på mitt pass på Sportlife City Domkyrkan. Välkommen! Du kommer väl?

2 kommentarer:

soffan sa...

Yep, jag gillar också 46an som fan :)! T5 är min favorit.

Katarina sa...

Vi har samma smak, hörru! =D
Och jag instämmer med föregående skribent - nr 5 var den som fastnade klockrent i skallen på mig efter första genomkörningen. När Anna (Key) gav oss låtar inför morrondagen och jag fick femman var dagen räddad. Tur ska man ha!

Hur går det med konventklasserna? Väntar otåligt på nästa lördag, du vet..

kramkram