måndag 22 mars 2010

RPM46 is in da house

Idag har jag haft sjukt roligt när jag instruerade premiären av RPM46 på City Domkyrkan. Varenda liten cykel var upptagen av en cyklist och alla hade cyklat för mig innan, vilket jag tycker är extra kul, såklart. Jag tror allt att måndagsgänget fick kämpa rejält idag för damn vad 3an kändes jobbig, och de två sista intervallerna i 5an, och 7an var ju inte heller att leka med efter ett helt pass i benen. Den här releasen känner jag mig mer hemma med än den tidigare, så jag längtar redan till nästa RPMklass som är release på Backaplan på onsdag. Koreografin satt oväntat bra och deltagarna hängde med från första början, tecken på att koreografin är lätt, som de säger på videon.

Nu ska det mixas och fixas med konventcykelpasset som ska provköras imorgon på City Domkyrkan. Så är det ngn instruktörskollega som läser här och har bokat in sig på min klass på konventet avråder jag dig att komma imorgon ;).

Inga kommentarer: