onsdag 24 mars 2010

Ride it like you spyr

Idag var det disco på Backaplan i skenet av blått, fint ljus. På dansgolvet var det så gott som fullt hus med nästan bara nya ansikten för mig. Kul och releasen växte nog ännu ett snäpp. Nästa gång det smäller är när jag gör ett inhopp på Exclusive på fredag kl 17.00. Fortfarande mååånga platser kvar, så vill du följa med som min gäst (du måste vara över 25 år) och avsluta fredagen med lite tuff cykelträning i riktigt fräscha lokaler är det bara höra av dig så bokar jag in dig.

Jag hade precis samma utmattade känsla i kroppen efter dagens klass, som jag hade igår och i måndags. Det är nästan så att jag hade velat hoppa av cykeln och spy i närmsta papperskorg. Jag brukar köra väldigt hårt, men det är sällan jag kör så hårt att jag hade mått bättre av att spy. Jag tror jag ska ta det lite lugnare på fredag, så deltagarna hör vad som skall hända och hur länge det är kvar, istället för att se sin instruktör trilla av cykeln. Vilken syn det hade varit då.

"Push the limits" är klar. Jag körde igenom klassen direkt efter RPMn och det var ingen lek.
Nu ska jag mixa och fixa med "Norrlands Guld", IndoorWalkingklassen som jag också ska instruera på lördagens konvent. Ingen vila ingen ro.

2 kommentarer:

Mattias sa...

Väldigt sällan jag kör slut på mig så mycket som du gjorde även om det ibland är nära.

Vilket konvent skall du köra på i helgen?

Ses på BBC

PS! Vill du vinna presentkort till löplabbet så kika in på min blogg

River sa...

Ja, det är sällan för mig också.

Jag ska presentera en cykelklass och en indoorwalking klass på Sportlifes Konvent, ett internt konvent för alla hundratals Sportlifeinstruktörer från hela Sverige (västkusten + stockholm)

Klart man vill vinna ett presentkort, ska kolla in din tävling!

Vi ses om några veckor!