tisdag 2 mars 2010

Miljövänlig gruppträning

Det sägs ju att det är bra att återanvända saker, för miljöns skull. Det var kanske inte min tanke att återanvända min nygjorda fartlek två gånger idag, men nu blev det så. Varför? Jag rådiggade nämligen min musik så mycket att jag ville testa upplägget på indoorwalkingen också. Och det fungerade prima, i intervallerna improviserade jag in de olika positionerna som indoorwalkingen har och tidsangivelserna satt ännu bättre på det andra passet, så nästa vecka blir det sylvass coachning för att kunna pressa sig på rätt ställen.

Bad om feedback på musiken eftersom flera av låtarna är tänkta till mina konventpass och flera kom fram efter cykelklassen och sa vilken låt de gillade mest, de flesta hade olika favoriter, vilket jag ser som positivt. Jag tycker att flera av låtarna är så grymt anpassade för både cykel och indoorwalking att det blev löjligt bra i vissa stunder. Löjligt bra i mina öron. Rådiggar när låtar byggs upp och man hör att det snart kommer hända något kraftfullt.

Fick också bra feedback på sånt jag kan tänka på. Tex att jag borde sänka musiken lite mer när jag får för mig att förklara upplägget i kommande låtar under pågående pass. Det är klart att det kan bli svårt att höra om musiken är på för fullt, men det ska jag tänka mer på till nästa gång. Jag gillar att få feedback på sånt jag kan göra bättre. Om inte sånt kommer fram, så är det ju svårt att ändra på det. Mer sånt! :)

Blev jag trött då? Självklart! Sköna pulstoppar både på cyklingen och indoorwalkingen. Nu känner jag mig sådär mör i kropp och knopp efter ständigt släpande på stor gymväska från hemmet, till frukostmöte på Condeco, från Condeco, till jobbet, från jobbet, till möte på Espresso House, från Espresso House till gym 1, från gym 1, till gym 2, från gym 2 till hemmet. Lägg därtill 2 timmar träning. Puh.

Imorgon och på torsdag finns jag och några kollegor
på plats i Nordstan hela dagen för att informera om årets GöteborgsVarvshelg, för även om huvudloppet är fullt sedan länge finns det massor av andra saker som händer under GöteborgsVarvshelgen. (GöteborgsVarvets Seedningslopp den 21 mars), Special GöteborgsVarvet och Stav GöteborgsVarvet på fredagen den 21 maj, Mini GöteborgsVarvet, Lilla GöteborgsVarvet och nyheten Mellan GöteborgsVarvet på söndagen den 23 maj. Dessutom är GöteborgsVarvet Sport & Hälsa öppen från torsdag till söndag (20-23 maj). Där finns många intressanta utställare från olika branscher med produkter relaterade till löpning och hälsa; kläder, skor, kosttillskott, sportmagasin, arrangörer mm.

Dags att sova!

Inga kommentarer: