fredag 5 mars 2010

Grymt rolig träning

Imorse har jag varit med om ett riktigt roligt, och för mig jobbigt träningspass. Ett stort tack till Anna för grym coachning! Vi började kl 07.00 med att jogga lugnt i 1 km och värma upp kroppen, följt av lite rörlighetsövningar och löpskolning fram och tillbaka, det mesta på framfoten (jobbigt!). Det som jag hade svårast för var häckgången och studsandet över häckarna i sidled med något slags mellanhopp mellan. Det är just det där som ser så lätt ut när ett proffs gör det som är så sjukt svårt för en annan. Det som ändå var svårast var att ta sig smidigt fram under häckerna. Här visade sig hur smidig jag var egentligen. Men rolig var det!

Efter ca 25 min var det dags för funktionella övningar med medicinboll som redskap. Här snackar vi jobbig morgonträning! Om inte Anna hade varit där och räknat repetitioner hade det nog bara blivit hälften så många gjorda.

Avslutade ett härligt pass med 1 km nedvarvningsjogg.

Snart kör vi friidrottsträning igen!

Inga kommentarer: