söndag 21 mars 2010

En dag på jobbet

(klicka på bilden för större bild)

Jag måste nog säga att det här arbetsdagen har varit min hittills största utmaning i min yrkessamma karriär. Dagen är snart slut och jag sitter här i soffan med en känsla i kroppen som om det vore jag som hade sprungit en kvartsmara i ett soligt, om än blåsigt väder. Det har varit en intensiv, men rolig dag i löparglädjens tecken.

Man kunde nästan ta på all förväntan och spänning när löparna kom till evenemangsområdet. Jag vet själv hur det känns. Löparna, musiken, uppvärmningsteamet, speakern, västklädda funktionärer. Det är något speciellt med löpartävlingar.

När jag gick runt i området innan starten kunde jag höra killar och tjejer prata med sina vänner och bekanta innan starten om mål, träning, dagsform, GöteborgsVarvet...

Projektledaren blev minst sagt sugen att snöra på sig skorna själv och ställa sig på startlinjen (med en önskan om att formen vore som 2008). Och när jag satt på spårvagnen hem från kontoret susade tankarna förbi i samma takt som tusentals löparskor mot blöt asfalt.

Jag fick lust att sticka ut och springa när jag kom hem, men snabbt tog jag mitt förnuft till fånga. Med tanke på de senaste dagarna behöver kroppen vila.

Imorgon instruerar jag release av RPM46 på Sportlife City Domkyrkan. En hälsning till mina grymma måndagsdeltagare - 5 dansgolv ska avklaras i låt 7. "Stop, this beat is killing me" - beatet fortsätter, vi också!

1 kommentar:

soffan sa...

Yeeez, RPM46 är så jäääla sweet! Lycka till imorrn :).