torsdag 4 februari 2010

Test: Craft Thermal Hat

Jag och några andra träningsbloggare har fått i uppdrag att utvärdera Crafts sport- och träningskläder. Vi testar olika plagg varje vecka och denna vecka har vi testat löparmössor. Vi har testat plaggen utifrån design, funktion och komfort. Förutom att skriva om det i bloggen kommer Craft få en rapport om vad vi tycker efter att testet är slut.

Den här mössan har jag använt i flera år. Eller inte den mössan som är på bilden utan en som jag köpt själv. Den jag fått är en storlek större, men det märks inte av direkt. Båda är lika tighta och inte speciellt snygga. Tanken är nog inte att man ska se cool ut i sin löparmössa, för enligt mig är det väldigt få som kan bära upp mössor av det här slaget. Tanken är antagligen att göra funktionella mössor med bra passform. Och visst, den är väldigt funktionell (både varm och släpper igenom fukt) och passformen är minst sagt följsam. Så när det gäller det är jag nöjd med den.

Om jag hade fått önska så hade jag velat ha en softare mössa som går mer åt toppluvehållet, men som gärna får vara i samma material som thermal hat. Fast ett löparpass är visserligen ingen modevisning, men hade jag fått önska hade jag velat ha en coolare löparmässa med mer space. Men någon sådan har jag aldrig sett. Kondom-mössor är det enda rätta enligt tillverkarna. Positivt är att ipodlurarna sitter bra i öronen och stannar där hela löpturen med dessa mössor.

Vill du läsa vad de andra testbloggarna tyckte? Läs här:
Kenth, Sara, Sofia, Karin och Terese.

Nästa vecka fortsätter vi med recensionerna!

Inga kommentarer: