torsdag 18 februari 2010

Test: Craft PR Jacket

Jag och några andra träningsbloggare har fått i uppdrag att utvärdera Crafts sport- och träningskläder. Vi testar olika plagg varje vecka och denna vecka har vi testat löparjackor. Vi har testat plaggen utifrån design, funktion och komfort. Förutom att skriva om det i bloggen kommer Craft få en rapport om vad vi tycker efter att testet är slut


Det hänger tre PR Jackets i min garderob. Förra året testade vi också denna jacka, fast under varmare förhållanden och då tyckte jag så här om den,
läs mer här >>. Jag har inte ändrat uppfattning om jackans design, funktion eller komfort. Enligt mig är det här en löparjacka som passar den vanliga motionären som elitlöparren.
Vid förra inlägget om Craft PR Jacket hade jag mest sprungit i jackan i plusgrader och endast haft en funktionstshirt eller tunn underställdströja under. Eftersom jag använt denna under vinten har jag kört med lager 3 principen där jag haft denna närmaste kroppen, som lager 1, denna tröja som mellanlager, lager 2, och Craft PR Jacket som sista skydd, lager 3. Trots temperaturer ner mot minus 10 har jag inte haft några problem att det varit kallt. De tre lagren fungerar bra som skydd mot vind och kyla, så ett tips från mig är att använda sig av tre tunnare lager istället för en tjock och klumpig jacka.
Den här gången fick jag jackan i den pigga färgen Olympia/platinum, vilket är någon slags blå färg med gråsilvriga detaljer. Jackan finns i flera olika färgkombinationer.
TIPS! Vill du fynda Crafts löparkläder så var jag in på Intersport Avenyn idag och där fanns det ett rätt generöst utbud av reaplagg till bra priser.

Vill du läsa vad de andra testbloggarna tyckte? Läs här: Kenth, Sara, Sofia, Karin och Terese.

Nästa vecka fortsätter vi med recensionerna!

Inga kommentarer: