lördag 20 februari 2010

SAUCONY ProGrid Triumph 7 Vizipro

Titta på den, kärlek vid första ögonkastet!

För två veckor sedan gick jag till Löplabbet och var fast besluten om att köpa denna sko. Tyvärr fanns den inte inne i min storlek, men hon beställde hem den åt mig och jag var tillbaka på Löplabbet i torsdags och fick testa skon i rätt storlek.

Förutom att skon har ett fint yttre som syns (!!) kändes skon perfekt redan efter första steget. Vi klickade helt enkelt jag och skon. Jag småjoggade en kort stund, medan Madeleine (även kallad
Fitnesscoachen) filmade steget. Mitt neutrala steg var fortfarande neutralt (man vet ju aldrig), så jag slog till och köpte skorna utan att blinka. 1600 kr är långt i från billigt, men jag var helt klart värd ett par nya skor.

Så här beskriver Löplabbet om skon:

Sauconys storsäljare Triumph har nu kommit i en uppdaterad version som verligen syns i vintermörkret. Förändringarna är en förlängd Crashpad(SRC) på utsidan av hälen som ger mer stötdämpning framför allt för de som landar på mellanfoten.De har även lagt Progrid dämpningen i hela mellansulan. Den har fått en lite smalare mellanfot för ännu bättre passform. Mellansulan i framfoten har gjorts om för att förbättra avrullningen/frånskjutet.

Så här står det på Runners World:

Känd för sin utmärkta dämpning och komfort, Triumph 7 fortsätter att imponera. En sko för dig som söker en neutral träningsko för många långa träningsmil. Mer dämpad, vridstyvare och en snabbare avrullning ger en fantastisk löpkänsla. Större och framdragen SRC isättningzon ger en mjukare fotisättning oavsett om du landar på hälen eller på mellanfoten. Memoryfoam, Hydrator-mesh, Comfortride, Arch-Lock, Fullängds ProGrid, SRC, SSL, Reflexer.


Är du nyfiken finns det en presentation av skon här i videoformat >>

1 kommentar:

Fitnesscoachen sa...

Så- har du springit i den än då? Va va va?! *nyfiken* :)