fredag 26 februari 2010

Medlem i tantmaffian

Jag är sämst på att storhandla. Det ska erkännas. Jag skyllar på att jag hatar att släpa på tunga kassar i flera kilometer. Jag är mer bekväm av mig, enkelt uttryckt. Räddningen kan vara en så kallad "dramaten". För detta mobbas jag såklart, men jag tror verkligen att jag och "dramaten" kommer trivas bra ihop. Damn, vad jag ska storhandla. Kärringkärran ska fyllas med nyttigheter och jag ska med lätthet släpa den efter mig. Blir jag trött kan jag ju använda den som stöd också, precis som alla andra som har ett liknande hjälpmedel.

Är du sugen kostar kärringväska 159 kr på ikea (med ikea familykort)

Kommentarer på fejjan i samband med mitt köp:

"Asså seriöst Forss, ja kan springa näck genom Avenyn o sjunga dansband, men jag syns FAN inte med en sån utomhus!!!! sorry "mannen"..."

"Alla i tant-maffian måste ha en sådan här. Klart att River också ska ha en ;)"

"jag springer näck på avenyn samtidigt som jag sjunger dansband för att få se forss komma dragandes på en sån väska. :P"

"hahaha....En pimpad åka-över-till-danmark-och-dra-hem-öl-väska-för-pensionerade-broskfittor.....Har faan inte sett en sån sen mormor levde...."


Det är tur att jag lever efter mottot "Att våga vara egen - är att göra det man tror på"

Nu ska jag och syrran käka mat, sedan blir det träning på Linholmen. Har blivit pinsamt lite träning den här veckan, men det är väl så det är när man blir gammal... kroppen orkar inte riktigt med i det höga tempot...

7 kommentarer:

Sofie RW sa...

Det är ju i alla fall tanken som räknas; att storhandla skulle faktiskt vara bra, men i detta hushåll blir det tyvärr inte av. Modigt av dig med tantväskan!

Fitnesscoachen sa...

Vadå, retro, vintage och second hand är ju supertrendigt. Det MÅSTE ju betyda att gamlingar också är hett?!

Susanna sa...

Väldigt roligt inlägg :)

Tove sa...

Ergonomisk shopping :)

Träningsglädje sa...

haha! du e rolig du... men säg till när de ska springa nakna på avenyn!

Emma sa...

Åh, en sån där skulle jag också behöva. Med min studentinkomst så borde man verkligen storhandla oftare på stormarknader där det är lite (läs: mycket) billigare. Så jag ska nu se om jag kan hitta en snygg såndär.

Chica Bomb sa...

fast det ingen utan blommor!??!