söndag 28 februari 2010

Löptränarutbildning dag 2

Har just ätit en god lunch. Benen känns stela och trötta efter 45 min löpskolning följt av ett intervallpass på 45 min. 3*1000 m i ca 4.25 fart och 1 min vila. Blev förvånad att det gick så snabbt, men då tog jag i rätt hårt för att hänga med. 4 min vila och sen dags för 5*200 m med 50 m gåvila. 4 min vila och sedan 3*200 m med 2 min vila mellan varje. Sjukt jäkla jobbigt, om än inspirerande. Första passet på bana, men inte det sista. Jag ska bli bättre på att ta vara på de fina träningsmöjligheterna som min arbetsplats ger mig. Nu ska vi lyssna till ett till teoriblock om träningsplanering.

Följ Emil direkt i din mobiltelefon

2 kommentarer:

J sa...

Löpa.....fel väder.....haha (även om du e inne) ;)

River sa...

J - verkligen väder - tur att jag var inne :) Nu sitter jag här och är otroligt trött efter 90 min kvalitetsträning (kanske inte helt optimalt när distansträningen inte finns i kroppen)

Hur går det med din löpning?