lördag 20 februari 2010

IndoorWalking och löpning på Sportlife Frölunda

Uppdaterade just min facebookstatus med dessa rader:

"Grym start på dagen med IndoorWalking med ett gäng härliga kvinnor och tjejer på Sportlife Frölunda. Min gamla kollega Margareta förgyllde klassen med sin närvaro! :)"


Klassen var långt i från full, då det var många som inte dök upp på gymmet trots bokningar. Snökaos it is. Men det var en rolig klass och det bästa var när Margareta, min gamla kundservicekollega överaskade mig med sin närvaro. Under min tid på Västtrafiks Kundservice har det kommit och gått kollegor obemärkt, men när Margarareta gick i pension så fanns det ingen som kunde ersätta hennes plats.

Hon och alla andra körde på bra och hängde på utan problem. Dessutom går kvinnan och kör Core i 45 min efteråt. Imponerande för att vara nybliven pensionär!

Efter att ha pratat med några deltagare var det dags att testa mina nya löparskor (se inlägget nedan) på riktigt. Och det var ljuvliga 4 km som jag sprang på löpbandet. Jag hade kunnat springa mer, men jag ville ju hinna med bussen också. Känner mig mer än nöjd med mitt inköp. Tror allt att jag ska testa skorna lite imorgon också.

Inga kommentarer: