torsdag 28 januari 2010

Test: Craft PR Thermal Top

Jag och några andra träningsbloggare har fått i uppdrag att utvärdera Crafts sport- och träningskläder. Vi testar olika plagg varje vecka och denna vecka har vi testat lager 2-tröjor Vi har testat plaggen utifrån design, funktion och komfort. Förutom att skriva om det i bloggen kommer Craft få en rapport om vad vi tycker efter att testet är slut.

Träning: Jag har använt tröjan på två olika sätt under löppass i varierade temperaturer. Dels med Crafts underställ under och en löparjacka över, men också utan understället. När det har varit närmare minus 6-10 grader hade jag alla tre lagren och när det har varit närmare nollgradigt hade jag denna tröja och en jacka över.

Design: Svart med reflexdetaljer och gråa sömmar. Det är helt enkelt "Craftdesign" på den. Jag tycker att Crafts designers har hittat en gemensam linje för hela kollektionen som är snygg, enkel och funktionell. Fast det hade passet med något coolt tryck på den här tröjan. Ibland tycker jag att designen är lite för safe.

Funktion och komfort: Den här tröjan är skön och mjuk på insidan och på utsidan är den mer "glatt". Den är följsam och smidig och som gjorde för att ha under en löparjacka för att hålla värmen bättre. Är det inte fullt så kallt räcker det att ha denna tröja och en löparjacka över. Och till våren kommer det bli perfekt att springa i denna med en underställströja under eller endast använda denna. Jag tycker att denna tröja är bra att ha som mellanlager och sedan variera underställ och löparjacka efter klimat. Under sommaren kommer tröjan få vila och så plockar jag fram den till hösten igen. Om jag inte använder den som överdragströja på gymmet.
Sara skriver att hon aldrig kännt sig fuktig i tröjan. Jag har inte så stor koll på hennes svettproduktion (sorry, inte meningen att diskutera din svettproduktion här, haha), men jag svettas en hel del när jag springer och min har då blivit blöt. Även om tröjan har varit fuktig efter ett löppass, håller den värmen bra ändå och det är inget jag tänkt på under själva passet.

Svenska skidlandslaget använder Craft och "Swedish Wax Team" bloggar på Crafts hemsida om resor, prestationer och upplevelser kring deras uppdrag. Rätt intressant.
Kolla in den här >>

Jag har aldrig haft en liknande tröja i min ägo, så jag kan inte uttala mig om jag tycker att denna "Layer 2 Insulation"-tröja är bättre än andra märken.

Vill du läsa vad de andra testbloggarna tyckte? Läs här:
Kenth, Sara, Sofia, Karin och Terese.

Nästa vecka fortsätter vi med recensionerna!

Inga kommentarer: