lördag 23 januari 2010

Staka mera

Efter gårdagens RPMklass på Sportlife Exclusive bytte jag skor och hoppade upp på löpbandet för att avverka några kilometrar. Till min enormt stora glädje upptäcker jag att Exclusive numera kan stoltsera med två Concept2 SkiErgmaskiner.

Jag testade maskinen för första gången på Fitness Festivalen förra året och blev glatt överaskad. Riktigt skön och funktionell stakträning, perfekt om man laddar upp för ett skidlopp eller bara vill stärka kroppen på samma sätt som stakning i längdåkning gör.

Concept2 SkiErg bygger på samma maskin och monitor som roddmaskinen, som finns på i stort sett alla gym runt om i Sverige. Det här är en riktigt bra produktutveckling.

Eftersom jag hade cyklat i 50 min och sprungit i drygt 28 min hade jag inte så mycket krafter kvar, men de 10 min som jag hade bestämt att jag skulle staka gick riktigt snabbt. Nästa gång (snart!) kommer jag staka mera.

1 kommentar:

Sofie RW sa...

De verkar riktigt effektiva de där stakningsmaskinerna. Vad jag förstått får man liksom rätta taget också, och tränar alltså rätta musklerna. Skulle vara kul att testa!