måndag 25 januari 2010

På stumma ben

Lördagen var ju vigd åt vila och nöjen. Söndagen hade tänkt bli en riktig härlig träningsdag med både löpning på förmiddagen och bodypump på eftermiddagen.

Jag vaknade lite senare än beräknat och kom således senare ut på löpturen. Jag hade siktet inställt på ca 10 km, men redan vid 2-3 km började underbenen kännas sådär stumma, "stappliga" och onda. Jag längtade bara hem och tillslut gav jag upp och tog värsta genvägen hem. Rundan slutade på 6,5 km i ett tempo som hjärtat tyckte var lätt, men benen skrek. Dags att köpa nya skor kanske?

På eftermiddagen när Vinterstudion med alla skidprogram började ta slut tog jag en lite vila som blev lite för lång, så den planerade bodypumpen fick ställas in. Var ändå inte motiverad.

Vad gör jag uppe den här tiden? Jag har varit hemma exakt hela dagen men NU kommer jag på att jag måste tvätta inför imorgon och resten av veckan. Segt.

Ps. Avatar (3D) var faktiskt så bra som jag hoppades på. Fängslande, spännade och såklart otroligt fint gjord. Jag tycker du ska se den om du inte redan gjort det. Ds.

2 kommentarer:

rosenblom sa...

Hallå. Vill bara tipsa om Löpningens Dag imorgon som vi har tänkt att fira i Slottsskogen.

http://rosenblom.org/2010/lopningens-dag-goteborg/

Väl mött!

Miranda sa...

Äh känns det inte så bra så är det lika bra att vila tycker jag.. så kan man ge järnet nästa gång istället - och njuta av det :)